Tankeregn - Flickorna i parken



  • Den här boken var väldigt annorlunda från vad jag vanligtvis läser, vilket nog gjorde att jag gillade den mer än vad andra kanske gör. Jag har inte läst många romaner för vuxna när jag tänker efter och det är länge sen jag läste nåt med vuxna huvudroller i. 
  • Det är en underhållande historia fylld med hemligheter, avundsjuka och rädsla som också är snudd på obehaglig ibland. Det var intressant att läsa nåt som inte liknar nåt jag läst tidigare och jag gillade speciellt stället där de bor runt parken och att vi får läsa historien ur tre olika synvinklar. Tre helt olika personer dessutom.
  • Sen gillade jag karaktärerna också rätt så mycket. Mamman Clare, Pip, pojkvännen, och Grace och Pips pappa även om han mest är med i form av ett minne eller tanke. 
  • Problemet för mig blev slutet. Eftersom jag under läsningen misstänkt mer eller mindre alla karaktärer och tänkt ut många möjliga avslut blev jag nog lite besviken på hur Lisa Jewell valt att avsluta historien. Samtidigt förstod jag det men då boken varit så spännande hade jag förväntat mig ett mer chockerande slut. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Slutet på To Kill A Mockingbird och read alongen