Julledigt, serier och annat mys

Julledighet måste ju vara det mysigaste som finns. Har under de senaste dagarna läst ut Skorstensjul och Saga vol 3. Har också sett ett par avsnitt av The Handmaid's Tale som är mycket mörkare än jag trodde. Hade tydligen inte läst på så bra innan. Men jag gillar det jag sett hittills.

De följande två dagarna ska jag jobba två 10-timmarsskift och sen är jag igen ledig 5 dagar. Det är ju inte så himla kul men efter det har jag igen ledigt 5 dagar så jag klagar inte. Ska köra en riktig slutspurt på bokåret 2017 och hoppas också på en bra start på 2018 års läsning.

Har kollat igenom min fysiska läsdagbok ikväll och konstaterat att det är några böcker jag skulle vilja recensera på bloggen också. Så resten av veckan kommer det dyka upp recensioner på böcker jag läst under året men inte skrivit om ännu.

Önskar er en riktigt fin kväll och en fortsatt bra vecka !


Kommentarer

  1. Hoppas du får ett bra avslut på det här året! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket och detsamma till dig :)

      Radera
  2. Efter att ha förstorat din bild och smygtittat i din bok måste jag förfärat (!!!) fråga: Hur kan du tycka bättre om Azkaban-filmen än om boken??? Den är min favorit av Harry Potter-böckerna och jag blev besviken på filmen efter att ha läst boken typ fem gånger. Det var ju så mycket som inte fick plats i filmen!
    Men ja, tänk så olika det kan vara och tur är väl det. På så vis blir många fler böcker och filmer uppskattade. :)
    Ha det bra! Kram på dig! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe. Jag tror att grejen är den att jag har sett filmen så många gånger och älskat den så jag tänkte att boken kommer ju säkert vara ÄNNU bättre. Och när den sen inte var det, enligt mig, blev jag lite besviken. För lite så har det varit med alla böcker jag läst efter att ha sett filmen. Med det sagt så älskar jag såklart boken också, blev bara lite förvånad att jag inte gillade den ännu, ännu mer :) Ha det bra du med !

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek