Fram med stövlarna, torkan är över

Förhoppningsvis är detta inte bara en liten skur utan ett ihållande regn. Men idag tar torkan i alla fall en paus. Jag har så mycket jag vill visa er, fråga er och bara dela med mig av men idag börjar vi lätt med en bildbomb med mina senaste inköp. Det är mina ''bokrea'' köp (läs: böckerna jag tröstshoppade eftersom jag inte hittade nåt på bokrean) och några böcker som jag köpte förra veckan under min resa till Prag.

Först måste jag förklara. Jag hade ett svagt ögonblick och blev himla intresserad av Murakami, vilket slutade med att jag beställde fem av hans böcker (eller får jag räkna 1Q84 som en bok, tack). Nån som läst nåt av honom ? Har jag tagit mig vatten över huvudet ? 

I samma beställning fanns också Aristotle and Dante Discovers the Secrets of the Universe och The Almost Nearly Perfect People. I Prag hittade jag en amazing bokhandel och därifrån smög jag med mig Everything Is Illuminated, To All the Boys I've Loved Before och P.S. I Still Love You.


Nu tycker jag vi alla slutar med det vi håller på med och dansar en liten regndans för att min blogglust ska hålla i sig. Trevlig lördagskväll på er! 

Kommentarer

  1. Svar
    1. Ah, tack ! Känner redan att det hjälper <3

      Radera
  2. Jag gillar Murakami, sen har han skrivit så mycket så jag har bara läst Kafka på stranden av de du har köpt, men har tänkt att läsa de bägge andra inom som jag hoppas sen snar framtid. Han skriver magisk realism ( de heter väl så) så man får mycket tankar av hans böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra att du gillar honom :) hoppas jag också kommer göra det !

      Radera
  3. Jag har läst Kafka på stranden och den var jättebra! Så jag har samlat på mig fler av hans böcker men inte läst fler än :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh så glad jag blir, vill så gärna läsa den :D

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek