Tankeregn - The Perks of Being a Wallflower


Allt du behöver veta:

Charlie introduceras till ett liv fyllt med fester, kyssar, presenter, The Rocky Horror Picture Show och blandband. Steget från hans egna lilla värld han byggt i huvudet till den nya, socialare vardagen är stort och för med sig både sorg men även en hel drös med vänskap och kärlek.

Flum:

Det finns så många känslor i den här boken. Så mycket sorg men också så mycket glädje och kärlek. När jag precis hade läst ut boken kände jag att jag behövde nåt mer för att den skulle vara perfekt. Nu i efterhand förstår jag varför den slutade där den gjorde och jag älskar den i sin enkelhet. Citaten regnar ner och gräver in sig i hjärtat på mig och karaktärerna i boken är såna jag skulle kunna läsa mycket mera om.

Ord att minnas:

I think it would be great if sledding were always enough, but it isn't. 

*     *     *     *     *

After the song finished I said something. ''I feel infinite''. And Sam and Patrick looked at me like I said the greatest thing they ever heard. Because the song was great and because we all really paid attention to it. Five minutes of a lifetime were truly spent, and we felt young in a good way. I have singe bought the record, and I would tell you what it was, but truthfully, it's not the same unless you're driving to your first real party nad you're sitting in the middle seat of a pickup with two nice people when it starts to rain. 

Tankar boken väckte hos mig:

Jag tänker på folk som går igenom skoltiden ensamma, personer som känner att de inte passar in. Jag tänker på olyckor som förstört liv. Men sen tänker jag även på nya vänner som man träffar precis då man behöver dem som mest. Jag minns första kyssen och gläds åt tanken av att världen är en klocka, där varje del har sin egen plats och funktion.

The Perks... har varit den svåraste boken att betygsätta någonsin. Det står mellan 3 och 4 och varje gång jag tänker på den ändrar jag åsikt. Idag får den bli en STARK 3:a.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Slutet på To Kill A Mockingbird och read alongen