Tankeregn - izombie vol 2


Allt du behöver veta 

Vampyrbrudarna tar över Gwens hemstad, Ellie upptäcker nya krafter, Spot har familjeproblem och Gwen är hungrig. Och nostalgisk. Och nykär.


Flum 

Första tanken var att jag inte alls gillade denna volym i serien men när jag tänker efter fanns det nog en hel del jag gillade också. Vampyrdelarna fastnade inte alls och såg jag inte som så värst viktiga men sen fanns också tillbakablickarna. Gwens minnen kommer tillbaka i små bitar och vi får också se hur Ellie och Gwen träffas. Min favoritscen absolut ! Men överlag har jag väldigt svaga känslor för albumet. Hoppas på förbättring i följande volym, för jag kommer nog ändå fortsätta läsa serien. Och angående tecknarstilen. När jag läste första volymen gillade jag stilen (det var mitt första seriealbum) och tänkte att det var min typ av färger osv. Men nej, jag gillar nog allt det mycket mindre nu. Färgerna är enformiga och inte så hemskt spännande faktiskt. Även om jag nu som då hittar några bilder jag riktigt gillar. Som ni hör är jag väldigt kluven. 

Ord att minnas 




Tankar boken väckte hos mig 


När jag läser detta seriealbum är min fantasi på noll. Det som syns i bilderna är det som händer och jag funderar inte mycket utanför det. Visst finns det frågor som fortfarande är obesvarade som jag gärna vill veta mera om men njäe, inga djupare tankar här inte.

Skulle jag betygsätta den här skulle det nog vara i den svagare ändan.

Kommentarer

  1. Tack för din värmande förfrågan/kommentar på min bokblogg! Jag skulle jättegärna vilja besvara dina frågor och kärlek! Mina kontaktuppgifter återfinns i högra hörnet på min bokblogg om du vill ta mejlkontakt! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt ! Jag mailar dig under helgen. Trevlig påskhelg <3

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek