Vad jag läser på den finska litteraturens dag

Idag är det Aleksis Kivi-dagen, den finska litteraturens dag. Därför tänker jag läsa lite finskt på sidan om The death cure.

Skulle ju ha kunnat läsa Arto Paasilinna, Väino Linna eller någon annan stor finsk författare som skrivit djupa framgångsrika romaner men jag nöjer mig med den underbara Tove Jansson som också hon blev stor och framgångsrik. Det finns så mycket fin litteratur i Finland. Önskar t.ex. att Marko Leinos Joulutarina (julberättelsen) skulle översättas till svenska !


Fuskar lite och använder en bild från läsmyset igår. Mumin-seriealbumen är så fina! Idag läser jag album nr. 4.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek