Bokbloggskärlek med Sizzen

Happy saturday ! Idag får vi läsa om Sizzen och vem hon är som bloggare och läsare. Till hennes blogg kommer ni genom att klicka på bilden nedan. 



1. Hur kom ditt bloggnamn till ?
Det var ganska lätt, jag kommer inte exakt på hur ,men jag använde mitt smeknamn som är sizzen + blogg = sizzensblogg.wordpress.com

2. Hur länge har du bloggat och varför började du bokblogga ? 
Jag har bloggat sen den 7 mars 2013 så lite drygt 3 år och ett halvår. Jag hade faktiskt ingen aning om att bokbloggar fanns eller jo jag visste det men jag hade inte ögonen för det men det var en dag i 8:an då två tvillingar kom till min klass, båda hade en bokblogg och visade den för mig, jag blev såklart helt fast och i ca 1 år så  läste jag bara bokbloggar. Men det som faktiskt var början till att jag startade min bokblogg var all inspiration jag fick av Dolas bokblogg & boktycke:)

3. Hurudant inlägg tycker du är roligast att skriva ? (recensioner, tips, book haul...) 
Oj vad svårt, jag tycker om att skriva både recensioner, tips, book hauls, film recensioner och lite annat. Men det beror på hur jag känner mig, om jag är i någon läs svacka så tycker jag nog det är roligast att skriva film recensioner och book hauls.

4. Hurudana inlägg tycker du är mest intressanta att läsa på andras bloggar ? 
Välskrivna recensioner är intressanta att läsa och utmaningar/boktaggar. Men film recensioner böcker som andra hypar om är oxså kul att läsa om.

5. Beskriv din lässmak med 3 ord eller en bild.
Snabb, spännande & känslosamt

6. Idealboken - Hur ser den perfekta boken ut enligt dig ? (längd, genre, handling, slut...)
 Den perfekta boken tycker jag beror på om det är en stand alone eller en serie. Men min perfekta bok skulle vara runt 500 sidor, handlingen skulle vara om fantasy och kärlek, boken måste beröra  eller få en att känna. Det blir extra bra och känslosamt om jag börjar gråta, kan både vara lycko, sorg och rörda tårar. jag gråter väldigt sällan men om en bok får mig att gråta så brukar den vara väldigt bra. Jag gillar när karaktärerna har starka personligheter och att man får gå lite mer in på deras liv. Slutet ska INTE vara en cliffhanger xD hatar när sånt händer i serier/trilogier!

7. Vilka intressen har du förutom läsandet och bloggandet ? 
Det har blivit mindre och mindre aktiviteter jag gör nuförtiden, all denna plugg tar över ens liv typ. Men jag älskar att kolla på film/tv serier ,träna på gym, lyssnar på musik det gör jag konstant när jag pluggar, läser, till skolan, från skolan, när jag är hemma, på morgonen osv. Jag lyssnar på allt från hip hop till house/dubstep och rap.

8. Beskriv i text eller bild din favoritläsplats. 
Min favorit plats är min kära säng, men gillar att sitta i soffan också

9. Vad läser du just nu ? 
Just nu läser jag "I ljusets makt" av Leigh Bardugo inför Leigh Bardugos besök till sverige den 29 oktober. Ett inlägg om det kommer upp snart på bloggen!



10. Hylla en författare!
Jag hyllar J.K Rowling, vilken legend hennes böcker är helt magiska!

11. Hur många böcker läser du i året ?
det varierar från år till år, om man tänker på i år så har jag läst ca 50 böcker. det blir mindre och mindre för varje år känns det, en anledning är att jag pluggar andra året på gymnasium. Men önskade att jag hade mer tid till läsning.

12. Använder du läsdagbok utanför bloggen? 
Förut har jag använt boktipset och skrivit ner ibland på pappret och goodreads. Idag använder jag goodreads som jag haft sen 2012.

13. Hur många rec.ex. får du i månaden ? Alt. Varför har du valt att inte ta emot rec.ex. ? 
det beror på, om det kommer jätte många bra böcker  så blir det lite fler än vanligt, men ca 0-5 recensionsex i månaden. Om jag inte väljer att ta emot någon bok kan det vara för att boken inte låter så intressant eller att jag känner att jag har för mycket recex att läsa.

14. Har du fått någon trevlig vänskap bland bokbloggarna ? hur gick det till ? 
Jaa bokbloggare är awesome, jag har lärt känna bokbloggare genom bokevent och bokmässan. Man känner att man hör hemma där bland bokbloggarna;) Den senaste bokmässan träffade jag många fina bokbloggare, men min senaste vänskap måste bli med Alba från albasbokblogg, Rebecca från bokintresse, Mimmi från min bokkista och Elvira från the world i live in:)

15. Hur mycket tid lägger du på din bokblogg ? (per dag/ vecka eller per inlägg)
Brukar inte hålla koll, men kanske 1-5 timmar per vecka, om man bortser från alla lov och studiedagar.

16. Nämn en negativ sak med bokbloggandet.
Sa du negativ, finns det ens någon negativ sak med bokbloggandet..? eller jo att ibland kan man känna press att recensera böcker och göra inlägg.

17. Vad är det roligaste med att bokblogga ?
All gemenskap såklart! Att kunna dela sitt intresse med andra och förstår ens hype över en bok. Det är kul att se hur man växer på bloggen hur bättre inläggen blir och alla underbara läsare.

18. Har du några framtidsplaner/mål med din blogg ? (nå ett visst antal läsare, vinna priser, tipsa en annan läsare om deras framtida favoritbok..)
Jo det har jag kan man säga, jag ser på booktubers och det skulle vara jätte kul att också kunna bli en booktuber inom en snar framtid och att kunna göra mer inlägg. Jag skulle vilja tipsa om Christine  Jesse & Katy 
Alla tre gör as bra videos.

19. Sprid kärleken vidare! Nämn tre bokbloggar du gillar.
Nej vad svårt, gillar många bokbloggar men
Dolas bokblogg
Boktycke 
Kelly på effortlesslyreading
Alla är topp bokbloggare, vet inte vad jag skulle göra utan era inlägg!


Kommentarer

  1. Kul med tips på bokbloggare! Ska klicka mig vidare och kolla upp de nämnda :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller hur ! Hoppas du hittar nåt fint :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek