Jane Austen feber

Ibland slås jag av ett plötsligt habegär utan vettig orsak. Den här gången är det Austens böcker som sakta men säkert försöker tvinga in sig i hyllan. Efter att ha sökt collection sets av penguins fina utgåvor (eftersom jag absolut trodde det var dem jag ville ha) hittade jag till slut den här fina samlingen på adlibris. Se på dem ! Tycker de här är så fina, och nästan hälften billigare än penguins set. + att i den här samlingen får man också novellen Lady Susan som man inte får i några andra sets jag sett. 

Hemma har jag redan Stolthet och fördomar och Emma, båda på svenska och båda olästa. Men som sagt, just idag måste jag verkligen ha den här fina engelska samlingen. 

Bilden tagen från google.

Kommentarer

  1. Åååh vad fina! Jag dör lite. Har redan alla i åtminstone en utgåva så är väl inte lämpligt för mig att köpa nya, men ja, gud så fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur ! Synd att födelsedagen är så väldigt långt borta :D

      Radera
  2. OJ vad fina! Är det nyöversättningar eller original? :) Förrästen, har taggat dig i: http://snowglitter.blogg.se/2015/may/extraordinary-means-tag.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst ! Pinsamt, jag har ingen aning alls. Måste nog läsa på lite :D åh tack så kul !

      Radera
  3. Ah..de är helt fantastiskt fina! Och färglagda illustrationer! Det finns alldeles för många utgåvor av de här böckerna som man inte ens vet om.. Köpte ju nyligen Austens böcker och nu såg jag de här.. :/ Hur många utgåvor behöver man riktigt av de här? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Illustrationerna ser verkligen så fina ut ! Ja det finns faktiskt så många underbart fina utgåvor ! :)

      Radera
  4. Åh den var riktigt fin! Förstår att du vill ha den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja min bokhylla skulle nog bli väldigt glad av att ha den :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek