Bokbloggsjerka - bloggen är mitt eget nördparadis

Jag skulle vilja veta hur andra bokbloggare interagerar med sina läsare, lockar till sig nya läsare och får de befintliga läsarna att fortsätta besöka bloggen. Jag skulle gärna vilja läsa mer om vad som driver bokbloggarna till att blogga och hur mycket de tänker på sina läsare när de bloggar.


Det här är vad veckans bokbloggsjerka handlar om. Och här är mitt svar.

Ett av mina nyårslöften i år var att blogga för mig själv och inte om sånt jag tror att lockar läsare eller bara för att ämnet är ''inne''. Inläggen blir roligare att läsa helt enkelt om det märks att skribenten har roligt då den skriver det

Sen är ju såklart läsarna en sån stor del av bloggandet ! att få kommentarer, mail, likes, whatever får ju en att känna som man är en del av något. säger som alla andra, varje kommentar är guld värd. Att kommentera på andras bloggar är om möjligt ännu roligare. Att kommentera ''hej, jag känner igen mig i det du skriver'' eller ''wow, intressant att höra att vi har totalt olika åsikter om det här'' och sedan göra en hel konversation av detta. åh så roligt. 

Så jo, läsarna är SÅ viktiga och klart man skriver i hopp om att nån känner igen sig eller tar åt sig av tips men i huvudsak bloggar jag för att hålla liv mitt stora nördhjärta. 


Kommentarer

  1. Visst är det så att man nog bör blogga för sin egen skull och skriva inlägg som man själv känner sig bekväm med. Och jag tror också att det märks ganska tydligt om man tycker om det man gör.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, och det är ju så roligt att blogga ! :)

      Radera
  2. Men precis, vad bra uttryckt! Jag håller också liv i mitt stora nördhjärta. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh så roligt att höra! Nörda vidare ^^

      Radera
  3. Vilken fin bild! Jag har alltid önskat mig ett fönster med en bred, sittbar bänk. Det skulle vara så otroligt mysigt att sitta där och läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den ! Precis som dig har jag sen liten velat ha en sån här läsplats. Speciellt en regnig dag som på bilden skulle jag nog sjukskriva mig från jobbet och bara sitta där hela dagen :)

      Radera
  4. Nördhjärta, underbart uttryck! Och så fin bild :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag blir så ledsen att ordet nörd fått en negativ klang. Nörderi är ju så roligt :) och ja du har så rätt om bilden, så mysig :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek