I Mustache You Some Questions

Tack till Hannah som taggade mig ! hade lite tänkt göra enkäten utan tagg först men nu blir det ju mycket roligare.


Four names that people call me (other than my real name):
  1. Har sedan lågstadiet kallats Lizzu, numera använder bara min bästa vän det för hon vet jag inte gillar det, haha.
  2. Liz
  3. Allt som rimmar, Lizafisa(Hottapotta) osv osv osv
  4. Morry (heh)

Four jobs I have had:
  1. Gräsklippare 
  2. Caddiemaster på golfklubb
  3. Servitör
  4. Receptionist
Four movies I would/have watched more than once:
  1. Pitch Perfekt (love)
  2. Harry Potter and The Prisoner of Azkaban (love!)
  3. A walk to remember (LOVE)
  4. Troy (looove)
  5. fuskar och klämmer in en till: Step up 3D (lovelovelove)
 Four books I would recommend: 
  1. The Bunker Diary av Kevin Brooks (om man vill läsa en bok man aldrig glömmer)
  2. Wonder av R.J. Palacio (heartbreaking)
  3. Seriously.. I'm Kidding av Ellen DeGeneres (SÅ rolig)
  4. Safe Haven av Nicholas Sparks (vågar nästan gå så långt att kalla den en "romantisk thriller")

Four places I have lived:
  1. Radhus i Jakobstad
  2. Svidinabba 
  3. Vasa (studier)
  4. Pathum Thani, Thailand (3 månader, skola)

Four places I have been:
  1. Santorini
  2. Paris
  3. London
  4. Vietnam

Four places I’d rather be right now: (de första awesome ställena jag kom på)
  1. London Dungeon 
  2. Fifteen Palms (SÅ god mat!)
  3. Lördag 21.2 kl 20:00 (slutar jobbet då och åker till Fuerteventura!)
  4. 5 cm till vänster (gillar var jag är just nu, i min säng)

Four of my favorite foods:
  1. Tacos 
  2. Friends and BRGS ceasar sallad 
  3. Fajitas (finns inget bättre!)
  4. Hotellfrukost (nam!)

Four TV-shows that I watch: (valde såna jag följer med en gång i veckan)
  1. Parks and Recreation
  2. Pretty Little Liars
  3. Cougar town 
  4. Vampire Diaries

Four things I am looking forward to this year:
  1. Sportlovsresan om 4 dagar
  2. Att få läsa resten av Harry Potter serien ! 
  3. Carpe freaking diem..


Four things I am always saying:
  1. Absolut
  2. Precis
  3. Jag blir så förbannat arg (även om jag inte ofta är arg hehe)
  4. Jam ^^
Kommer faktiskt inte tagga någon denna gång eftersom jag har noll koll över vem som redan gjort den (det enda jag vet är att ALLA har gjort den) men feel free att känna er taggade den som vill. 



Kommentarer

  1. Oh, visste inte att Ellen DeGeneres hade skrivit bok! Tack för tipset :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har för mig att hon tillochmed har skrivit 3 stycken. Jag har läst den jag nämnde och hört på en annan som ljudbok(med ellen själv som uppläsare) Den jag nämnt här är den nyaste :D

      Radera
  2. Ellens böcker vore kul att läsa! :) Och Pitch Perfect har jag tänkt se länge men det har inte blivit av än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon är så rolig ! åh den är en av mina favoritfilmer absolut, älskar musiken :) filmen har lite glee-stuk över den, vilket jag ser som en bra sak :) Pitch Perfect 2 kommer dessutom ut i år nångång.

      Radera
  3. Kul att du gjorde taggen! :D & roligt att du blev glad av att bli taggad! ;) haha.
    Åhh, vad härligt med att resa till ett varmt land! Skulle själv vilja .. :(

    /kram! Hoppas du får en fin semester! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack än en gång :) ja det ska bli riktigt skönt att få vara lite ledig från jobbet :) själv tycker jag inte så mycket om värmen men att komma bort en stund är alltid underbart ! tusen tack, ha de bra du också, kram ! :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek