Harry Potter problem

har läst så många blogginlägg om Harry Potter böckerna de senaste dagarna och nu vill minsann också jag läsa dem. Har alltid tänkt HP som en serie jag inte är så sugen på att läsa fastän jag älskar filmerna. Har första boken på svenska i hyllan som jag läste i lågstadiet/högstadiet någon gång men det blev inte mer efter det.

Min fråga är nu: Är det i första hand nostalgin som gör att man älskar Harry Potter böckerna eller kan en 23 åring älska dem om hon läser dem för första gången nu ? 

Är så kär i alla dessa box sets som finns att beställa. Men 60€ är mycket pengar om jag sen inte alls läser dem.




Kommentarer

  1. att du int ha läst HP ännu. voi voi Liz, ja skakar på huvu i disapproval. men kul om du mena ge dem en chans! sku no säg att bästa sätte att läs HP e att väx upp me dem, för första boken e ju på en nivå som e för 10 åringar, men de blir ju successivt mer mogen text o sådär så di sista kan du absolut tyckt myki om fast man läser dem "sent" (från femte iaf o uppåt, kanske redan från trean). Good luck! (kan ju annars meddel att bookdepository har hela sette för typ 40€, o de e didär nya fina uk editions, om du mena köp dem)

    SvaraRadera
    Svar
    1. hehe sori, de ha no bara blivi så :') jaa ja tänkt no att nostalgin har myki me saken ti göra men ja e så nyfiken ! wow, måst fara o si mesama ! de låter ju int så hemskt falit hehe :) thanks for your input !

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek