Wishlist of a bookaholic

Det finns massor av böcker som jag länge har velat ha men som jag bara inte kommer mig för att köpa själv. Så de böckerna tänker jag passa på att lägga på min önskelista inför min födelsedag som är om ca 1 månad.

Här är de mest aktuella böckerna.




Bonjour Tristesse - Sagan var 17,18 år (står olika på olika ställen) när hon skrev den här boken och har läst så mycket bra om den så visst blir man nyfiken. Den låter som en perfekt några-dagars-bok för mig.

Poisoned Apples - En samling små texter och dikter som kopplar vår vardag med sagor som Snövit och Askungen. Have to have it !

Every Day (Jag, En på svenska) - alla läser hans böcker just nu och jag är världens svagaste person för jag blir intresserad av ALLT som alla läser. Även den här.

Dash and Lilys Book of Dares - En tjej lämnar en anteckningsbok i bokhyllan på ett bibliotek med en utmaning. En kille hittar den och de börjar skriva utmaningar åt varandra. Exakt en sån historia jag nog skulle älska !

Kommentarer

  1. OH! köp INTE every day! Få böcker har gjort mig så arg. han är ett totalt as och så fruktansvärt självcentrerad så jag får fnatt, och det som gör mig argast är ju att den bokjäveln romantiseras som "oooh vilken fin kille, han bryr sig verkligen!" Jag föll också för hypen men blev bara förbannad, det är INTE sådär ett hälsosamt förhållande ser ut. Usch! Lägg inte pengar på den, den finns på stadsbibban i jeppis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks for the input :D tar bort den från önskelistan direkt, låter nog inte som något för mig heller when you put it like that :')

      Radera
  2. Jag håller inte med Cassandra ovan! Jag tyckte att det var en väldigt bra bok! Det var någonting nytt .. En handling som man inte läst om tidigare! En (huvudpersonen) kanske var självisk ibland .. men låt boken få en chans i allafall! Du kan ju kika in på min blogg och läsa min recension av den! :) / Hannah

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande att höra två så väldigt olika åsikter om boken. Blir ju nog lite nyfiken på den när jag läser era båda kommentarer. Men som jag sa åt Cassandra så kommer jag nog inte lägga pengar på den utan i så fall låna från biblioteket om jag känner för att läsa den. Ska läsa din recension direkt. Tack för att du delade med dig ! :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek